Oscilujúca pozornosť dieťaťa

  • Vytvorte napätie pred kladením otázok.
  • Náhodne vyberajte niekoho, kto začne recitovať, čím upúta pozornosť žiakov.
  • Vytvorte si spoločný signál, ktorý deti upozorní, že prichádza k výberu toho,
    kto bude odpovedať.
  • Pri položení otázky, zahrňte do otázky meno dieťaťa, ktorému bude položená.
  • Položte jednoduchú otázku dieťaťu, ktorého pozornosť uteká od aktivity.
    Otázka sa nemusí vzťahovať k činnosti.
  • Postavte sa blízko dieťaťa s oscilujúcou pozornosťou, pri oscilovaní sa
    dotknite dieťaťa.
  • Na hodine čítania, ukážte dieťaťu prstom v jeho knihe, kde sa nachádzate.
  • Skráťte dĺžku úloh.
  • Zapojte do hodiny fyzické činnosti, dovoľte dieťaťu krátky pohyb.
  • Zapojte dychové cvičenia.
  • Zvýšte zaujímavosť hodín pomocou filmov, kariet, alebo práce v malých
    skupinách.
  • Zapojte deti do organizovania štruktúry hodiny.
  • Vytvorte stabilnú štruktúru hodiny.
  • Zadávajte jednoduché pokyny.
  • Používate priateľský tón reči.
  • Nerobte na dieťa nátlak.